Preambul

Cred cu tarie in diagrama preturilor: din cele 3 clase componente calitate, pret si timp nu poti avea simultan decat 2 dintre clase. Pe scurt: de calitate, ieftin si livrat repede nu se poate 🙂 Mergand pe aceasta logica pot spune ca nu sunt “cel mai ieftin” fotograf de produs din RO din simplul motiv ca nu pot functiona la acest nivel si nici nu-mi doresc acest lucru. Am ales calitatea in detrimentul cantitatii, iar pentru a livra la timp si la o calitate premium pot lua doar un numar limitat de clienti pe luna. Dovada functionarii acestui sistem sta in rata de peste 90% a clientilor ce revin dupa prima colaborare si in recenziile primite de la acestia. O parte din ele pot fi consultate aici pe site sau public pe Google aici

Stabilirea pretului pentru fotografiile de produs:
  • Pretul se creeaza individual in functie de gradul de dificultate al proiectului si de cantitatea/calitatea fotografiilor solicitate si are la baza numarul de fotografii finale comandate. Exceptie fac evenimentele corporate ce sunt calculate in functie de durata de desfasurare in ore a acestora;
  • Pretul unei sesiuni foto de produs pleaca de la un minim de 100 euro cu plata integrala in avans.
  • Pentru demararea proiectelor mai mari de aceasta suma depozitul initial este de 30% din valoarea contractului;
  • In cazul renuntarii la contract depozitul initial nu se returneaza;
  • Livrarea imaginilor finale este conditionata de achitarea diferentei de plata;
  • Costurile de transport in afara orasului Cluj-Napoca se vor adauga la factura finala in functie de distanta de deplasare.
Intrebari utile in stabilirea pretului pentru fotografiile de produs:
  • Care este dimensiunea proiectului? (de cate imagini aveti nevoie);
  • Care este destinatia fotografiilor (web/print)? – sunt preturi si rezolutii diferite;
  • Daca vor fi pentru print, in campanii de marketing, care ar fi aria de difuzare si marimea campaniei?
  • Care sunt caracteristicile principale ale produselor? (cat de mari/mici sunt?, din ce material sunt facute? lucios, mat, transparent, etc.);
  • Fotografiile sa fie izolate pe fundal alb sau de tip concept pt reclama media?
  • Cat de prelucrate sa fie imaginile? Eu lucrez cu 2 pachete (basic si premium). Basic este un singur cadru fotografiat intr-o schema generala de iluminare ce acopera toata seria de produse si editat din punct de vedere al expunerii si al culorilor prezente. Fotografia premium este creata, de regula, din mai multe cadre suprapuse, cu o schema de iluminare complexa si individuala in functie de caracteristicile specifice ale fiecarui produs in parte si este editata high quality pana la cele mai mici detalii.
  • Care ar fi termenul de predare dorit?
  • Locatia produselor este unica/fixa sau sunt locatii diferite? Daca da, in ce localitati anume?